Doehetbudget.nl raamdecoratie:
Online bestelgemak, lokale service
Alkmaar
“We maken het de klant graag makkelijk. Je kunt bij ons raamdecoratie online uitzoeken en bestellen. Zelfs het inmeten en monteren van je nieuwe raambekleding kun je vanuit de luie stoel regelen.” Eigenaar Floris Rijke van doehetbudget.nl vertelt hoe zijn bedrijf online in de huid kruipt van de klant. Mede-eigenaar Richard Verbrugge vult aan: “95% van onze verkoop op de Marterkoog 7 te Alkmaar gebeurt online.” De beide mannen leggen ons het concept van doehetbudget.nl uit.
Landelijk
Vanaf 2011 bouwden ze aan de website waarmee ze nu landelijk raamdecoratie verkopen. Een deel van België behoort ook tot hun klanten. Ze kennen het online koopgedrag van mensen als geen ander. Bas, de IT-expert en hoofdverantwoordelijke voor de webwinkel, maakt de analyses inzichtelijk. Op basis van deze scans wordt de website voortdurend gefinetuned. De uitleg over zelf inmeten is bijvoorbeeld inmiddels zo scherp, dat Richard aangeeft een 100% meetgarantie af te kunnen geven. Mocht een klant er niet uitkomen, dan is technisch advies van monteur Ronald online mogelijk. Foto’s die per app binnenkomen worden omgezet in technische tekeningen. Met de klant wordt op afstand ter plekke de situatie opgelost.
Expert
Alle medewerkers bij doehetbudget.nl zijn experts, afkomstig uit de wereld van raamdecoratie. Styling gebeurt ook op afstand. Esther en Annemarie helpen klanten een goed beeld te krijgen van alle mogelijkheden, zowel op het gebied van sfeer en functionaliteit. Britt en Iris werken achter de schermen om alle gratis toegezonden kleurstaten en samples samen te stellen. De klant kan hiermee thuis de juiste look and feel uittesten. Richard, zelf ook uit de wooninrichting-wereld, vindt dit een voorwaarde. “Elke vraag kunnen wij vakkundig beantwoorden.”
Regionaal
De start was in 2011 alleen nog online. Later kwam er een showroom bij aan de Hazenkoog en in 2018 was er de verhuizing naar de 500m2 winkel/werkruimte aan de Marterkoog 7. “We groeiden letterlijk uit ons jasje. Regionaal hebben we een hele sterke werking. Mensen uit de buurt komen vaak even aan of halen de bestelde materialen zelf op. In de buurt helpen we ook fysiek op locatie met inmeten. Patrick neemt hier dan de tijd voor, tot grote tevredenheid van de klanten.”
Toekomst
Richard en Floris zien de toekomst positief in. “Wie weet komt het tot meerdere filialen in verschillende steden.” Topprioriteit blijft de hoge klanttevredenheid dankzij een uitermate effectieve, gebruikersvriendelijke werkwijze. “Het gemak wordt steeds meer gefaciliteerd. Het transport loopt op rolletjes en het gebeurt zelden tot nooit dat producten teruggezonden worden. De selectie, het inmeten, de keuze, de plaatsing, het gaat altijd in 1 keer goed. Doordat er geen winkel tussen zit kunnen we a-kwaliteit leveren tot 70% goedkoper dan in de winkel. En wanneer mensen een kijkje willen komen nemen, zijn ze welkom in onze winkel/werkruimte aan de Marterkoog.” Het mag duidelijk zijn: dit ondernemersduo heeft goed ingespeeld op de vraag van de consument naar gemakkelijk online winkelen én een klantvriendelijke aanpak.