Vandaag de dag gaat veel handel via het internet. Niet alleen B2C maar ook B2B orders zijn vaak het gevolg van een online order. Dat betekent dat online reclame maken voor je bedrijf ook steeds belangrijker wordt. Als je online niet vindbaar bent, of door de zoekmachines achteraan in de rij wordt gezet dan loop je zeer waarschijnlijk veel orders mis. Er zijn miljoenen bedrijven online die allemaal uit de vijver met klanten willen vissen. Voor het ene bedrijf is die vijver wat voller dan voor het andere. Als je een uniek product of unieke dienst levert, dan heb je minder last van concurrentie. Maar ook dan moet je je best doen om de juiste klanten aan te spreken.

Hulp bij de online commercie

Veel bedrijven vinden het lastig om de juiste keuzes te maken bij het inzetten van online commercie. Er zijn talloze mogelijkheden, maar wat past bij jouw bedrijf en bij jouw klantenkring? Gelukkig kun je je daarvoor laten adviseren door een bedrijf dat ruime ervaring heeft met webshops en e-commerce, zowel bij B2B als B2C handel. Het bedrijf heet Solvisoft en biedt diverse diensten die van pas kunnen komen als je jouw bedrijf goed in de markt wilt zetten. Zij kunnen je adviseren welke stappen in jouw geval de meeste kans hebben om succesvol te zijn.

Maak het je klanten makkelijk

Met nieuwe technieken zoals headless e-commerce kun je je klanten een optimale klantervaring bieden. Als een klant zich thuis voelt in jouw webshop dan is de kans groot dat hij voor een volgende bestelling graag terugkomt. Als het bestellen of het inwinnen van extra informatie te veel moeite kost dan loop je het risico dat deze klant voor een volgende order liever in zee gaat met de concurrent. Dat wil je natuurlijk het liefst voorkomen. Goede online vindbaarheid speelt daarbij ook een belangrijke rol. Dit pak je aan met linkbuilding en goede SEO teksten op je website.

Werp een kritische blik op je webshop

Misschien heb je de teksten op je webshop destijds zelf geschreven. Met de nodige moeite want schrijven is niet echt jouw grootste talent. De kans is groot dat in de teksten zoals productomschrijvingen of beschrijvingen van diensten niet de juiste zoekwoorden staan. Die moeten namelijk overeenkomen met wat mensen zoal invoeren bij Google en zijn collega’s. Je kunt de teksten laten herschrijven door een ervaren SEO specialist. Deze kan aan jouw teksten de juiste zoektermen toevoegen om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf hoog in de zoekresultaten terechtkomt. Soms moet je hiervoor wel wat geduld hebben. Als er veel concurrentie is dan zijn er meer teksten en verwijzingen nodig om jouw bedrijf populairder te maken. Het helpt ook om unieke zoektermen te kiezen. Als een zoekterm minder vaak voorkomt dan valt deze namelijk op bij de zoekmachines en zullen zij die sneller oppikken. Dat heeft uiteraard een positief effect op de vindbaarheid.