Sterke thuiswedstrijd voor De Boscrossers
De Boscrossers verschenen met maar liefst 31 rijders aan de start. Van jonge talenten tot ervaren wedstrijdrijders; de club was in vrijwel alle leeftijdscategorieën vertegenwoordigd. Op de eigen baan werden mooie prestaties geleverd, met veel finaleplaatsen, podiumplaatsen en sterke resultaten in zowel de eigen klasse als de open klasse.
Naast de sportieve prestaties stond vooral het plezier centraal. Langs de baan werd fanatiek aangemoedigd en hielpen rijders elkaar waar nodig. Die onderlinge betrokkenheid en positieve sfeer zijn kenmerkend voor De Boscrossers en maken wedstrijden op de thuisbaan altijd bijzonder.
Bezoek van wethouder Peter van Dorsten
Tijdens de wedstrijddag bracht wethouder Peter van Dorsten van de gemeente Heiloo een bezoek aan het evenement. Hij kwam kennismaken met de BMX-sport en kreeg een rondleiding over het terrein. Zijn indruk was duidelijk: “Ik had nooit gedacht dat het zo’n grote sport is. Mooi om te horen dat de Boscrossers het zo goed doen op regionaal, landelijk, Europees en zelfs wereldniveau. Heiloo heeft écht iets extra’s op sportniveau. Prachtig om te zien dat er zoveel vrijwilligers bij dit evenement helpen.” De vereniging waardeert het bezoek en de interesse vanuit de gemeente enorm.
Vrijwilligers maken het verschil
Een evenement van deze omvang organiseren is alleen mogelijk dankzij de inzet van een grote groep vrijwilligers. Al weken voor de wedstrijd werd gewerkt aan het onderhoud van de baan, de opbouw van het terrein en alle voorbereidingen achter de schermen. Ook op de wedstrijddag zelf stonden tientallen vrijwilligers klaar. Van de mensen in de kantine en snackhoek tot de vrijwilligers langs de baan, bij de inschrijving, de jury, de opbouw en de afbouw. Daarnaast zorgden de taartenbakkers voor een uitgebreid assortiment lekkernijen waarmee niet alleen bezoekers werden verwend, maar ook extra inkomsten voor de vereniging werden gegenereerd. De Boscrossers wil iedereen die heeft geholpen hartelijk bedanken. Zonder vrijwilligers geen wedstrijd.
Op weg naar het EK en WK BMX
Voor een aantal Boscrossers was deze thuiswedstrijd meer dan alleen een regionale wedstrijd. De wedstrijd in Heiloo vormde namelijk de laatste voorbereiding op het Europees Kampioenschap BMX Racing in het Franse Sarrians dat aankomend weekend gehouden wordt. Vijf Boscrossers reizen af naar Zuid-Frankrijk om zich te meten met de beste BMX-rijders van Europa. Nederland wordt daar vertegenwoordigd door Max Schram, Tijs Orsel, Yannick van Veen, Stijn van Gulick en Lucas Haasnoot.
Ook op wereldniveau is de vereniging vertegenwoordigd. Routinier Bob van Westerop maakt zich op voor het Wereldkampioenschap BMX Racing in Australië deze zomer. Na diverse finales op vorige WK edities richt hij zijn vizier op een plaats op het wereldpodium.
De vereniging is trots op alle rijders die zich hebben geplaatst voor deze internationale kampioenschappen. Wij wensen hen veel succes tijdens het Europees Kampioenschap in Frankrijk en het Wereldkampioenschap in Australië.
Meer dan alleen sport
De Boscrossers staan al jaren bekend om hun informele en gezellige karakter. Natuurlijk wordt er hard getraind en gestreden om goede resultaten, maar plezier staat altijd op de eerste plaats. Juist die combinatie van sportieve ambitie, betrokken vrijwilligers en een hechte clubcultuur zorgt ervoor dat rijders zich thuis voelen en zich blijven ontwikkelen. Misschien is dat wel het geheim achter de vele talenten en toppers die de vereniging door de jaren heen heeft voortgebracht.
Met een geslaagde wedstrijddag, veel positieve reacties van deelnemers en publiek en een prachtige sfeer kijkt De Boscrossers terug op een succesvol evenement en vooruit naar de volgende wedstrijden van het seizoen.

17.3 ℃




























































































