ALKMAAR - Op 23 september lanceert CX buro Bright6 haar online platform: www.bright6.nl. Eigenaresse Eveline Erkelens uit Alkmaar heeft zes andere ‘brightheads’ gerekruteerd om daarmee een interdisciplinair team te vormen die de conservatieve wereld van de Customer Service & Customer Experience wakker moet schudden.
Het is een eigenzinnig en onafhankelijk buro dat bedrijven inspireert en laat groeien op het gebied van futureproof CX, organisatieontwikkeling en design. Waar Marketing- en IT afdelingen vaak al jaren vooruitlopen met toekomstbestendig(ere) strategieën staat de gemiddelde Customer Service afdeling nog 6-0 achter. Dit enorme gat tussen enerzijds ingewikkelde processen, ondoorgrondbare mailboxen, ‘houtje touwtje’ oplossingen, top-down management lagen en anderzijds een toekomstbestendige & commercieel succesvolle aanpak is enorm. Tijd dus voor een exponentiële revolutie waar lef, mindset én een foutencultuur een merk verder helpt. Want dát is de fuck-up strategie: Houd je doel vast, maar laat je resultaat los. Bright6 gelooft in de kracht van fouten. Juist omdat fouten maken betekent dat je je nek hebt uitgestoken.
Het buro profileert zichzelf als een trailblazer van een sector die op slot zit. Een sector die met elkaar rituelen in stand houdt. Bright6 maakt de stilzwijgende chaos binnen de sector zichtbaar door vernieuwing en lef versus cost & value. Ze zorgt dat medewerkers uit de begrenzingen van individuele zelf beslotenheid getild worden en werk als zinvol ervaren. En dat door een bewezen agile-journey-methodologie te gebruiken, door taboe thema’s bespreekbaar te maken, de communicatie open te breken en de discussie te leiden. Zij maakt gebruik van van vooruitstrevende technologie maar waar de mensgerichte benadering, door middel van een agile CX filosofie en zelforganiserende teams de sleutel tot succes is.
“De huidige ontwikkelingen en techniek geven ons kans meer te doen, meer te leren, meer terug te geven én meer te verdienen dan ooit. Ze maken mensen mondiger en verrijken hun leven. Opvallend is dat circa 80 procent van de organisaties aangeeft dat ze willen concurreren op het gebied van klantervaring (CX), maar minder dan 10 procent is daar daadwerkelijk toe bereid”, vertelt oprichter Eveline Erkelens. “Alsjeblieft, stamp met je voeten en wake-up!”