AMSTERDAM- Met ingang van vandaag onderhoudt zorginstelling GGMD voor doven, slechthorenden en mensen met andere gehoorstoornissen, contacten met cliënten alleen nog telefonisch of online. Alleen in uitzonderlijke situaties vinden thuisbezoeken plaats. Met de maatregel past GGMD zich aan de Corona-situatie aan, zonder dat de zorg en dienstverlening aan cliënten te veel in het gedrang komt.

Tot 6 april worden reeds geplande afspraken omgezet naar telefonisch of digitaal contact. Individuele afspraken bij de cliënt thuis, vinden slechts plaats als er sprake is van acute medische, psychische of sociale nood. Ook mogen cliënten geen symptomen vertonen. Behandelaren nemen persoonlijk contact op met hun cliënten die een afspraak hebben tussen nu en 6 april. Tot deze datum worden geen nieuwe cliënten aangenomen via een persoonlijke intake.

De nieuwe werkwijze betreft alle vestigingen: Amsterdam, Alkmaar, Apeldoorn, Eindhoven, Goes, Groningen, Nijmegen Rotterdam, Utrecht, Vught en Zoetermeer. Met deze maatregelen conformeert GGMD zich aan het beleid van de overheid en zorgsector en kan zij de continuïteit van de zorg en dienstverlening zo lang mogelijk garanderen.

Informatievoorziening
Meer informatie over de maatregelen van GGMD is te vinden op de website ggmd.nl. Deze zal regelmatig worden geactualiseerd. Zorg- en hulpverleners van de stichting werken primair vanuit huis en blijven bereikbaar voor cliënten en voor partners in de zorgketen.Een ondertitelde en door een gebarentolk begeleide videoboodschap van directeur John van der Starre van GGMD is te bekijken op https://vimeo.com/398643571

Over stichting GGMD

Stichting GGMD biedt geestelijke gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening aan doven, slechthorenden en mensen met andere gehoor- of visuele problemen. Vanuit elf locaties in het hele land helpen zo’n tweehonderd vaste medewerkers jaarlijks bijna drieduizend cliënten op vele manieren, waaronder digitaal en telefonisch.