ALKMAAR - Als ondernemer is schrijven belangrijk. Zo kun je jouw website vullen met meer interessante en relevante content, maar ook als je kijkt naar de zoekmachineoptimalisatie is geschreven tekst erg waardevol. Je kan met deze teksten dus op een makkelijke manier meer mensen naar jouw website trekken en ervoor zorgen dat ze ook langer blijven hangen. Dit is dus ideaal. Soms kan het misschien zo zijn dat je niet direct weet waar je over moet schrijven. De volgende tips zullen je helpen om dit probleem op te lossen.

Los het probleem op
Meestal komen mensen op een website terecht omdat ze een probleem hebben. Verkoop je bijvoorbeeld sloten? Je kan concluderen dat degene die jouw website komt graag nieuwe sloten wil. Daarom kun je bijvoorbeeld een artikel schrijven over het belang van goede sloten. Deze persoon kan hier namelijk waardevolle informatie uit halen en vervolgens actie ondernemen op jouw website. Ook kan het zo zijn dat er sprake is geweest van bijvoorbeeld inbraak. Schrijf dan een artikel over wat je moet doen als er is ingebroken bij je thuis. Wees creatief en verplaats je in de schoenen van de klant.

Geef informatie
Verkoop je bepaalde producten of verleen je bepaalde diensten? Schrijf hier over! Geef informatie over de producten. Naast de reguliere productinformatie kun je overlappende teksten schrijven die over het overkoepelende begrip gaan. Hier kun je van alles in kwijt. Ook kun je bijvoorbeeld artikelen schrijven over de historie van het product, wat sommigen ook weer interessant zullen vinden. Je kan het eigenlijk zo gek nog niet bedenken. Zo lang het een beetje in jouw straatje blijft, zijn er wel dingen om te schrijven. Schrijf over dingen die je leuk vindt en waar de klant wat aan zal hebben.

Overtuig de klant
Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat je de klant oftewel de bezoeker van jouw website overhaalt tot actie. Je wil dat ze contact opnemen met je, dat ze iets kopen of een offerte aanvragen. Overtuig ze om dit dan ook echt te gaan doen. Waarom ben jij de beste, waarom zijn jouw producten juist zo goed? Schrijf artikelen waarin je jezelf te koop zet. Doe dit niet heel overdreven en maak er geen verkooppraatje van, maar vertel op een subtiele manier waarom jij de beste bent en wat de klant zal krijgen als ze voor jouw bedrijf kiezen. Je wil natuurlijk niet dat ze voor het concurrerende webdesignbureau of marketingbureau gaan, dus overtuig ze.