AMSTERDAM - Bioscoopketen Vue zal in de maand oktober, ondanks het mooie nazomerweer, ruim 440.000 bezoekers verwelkomen: een toename van 11% en beleeft daarmee de drukste oktobermaand ooit. Tijdens de twee weken durende herfstvakantie was een filmbezoek zeer in trek. De 21 vestigingen van Vue verwelkomden 285.000 bezoekers, een groei van 17% ten opzichte van vorig jaar. Grote publiekstrekkers waren: Smallfoot, A Star is Born, Venom en films van eigen bodem Zwaar Verliefd, Superjuffie en Doris.


Ron Sterk, directeur Vue Nederland: “Als bioscoopketen streven we naar de meest optimale filmbeleving door kwaliteitsverbetering, innovatie en een uitgebreide filmprogrammering. We zien dat het vernieuwen en moderniseren van bestaande theaters dit jaar heeft geresulteerd in een stijging van de bezoekersaantallen. Zo hebben we Vue Den Bosch en Vue Amersfoort compleet uitgerust met DeLuxe stoelen, een nieuw concept waarbij de bezoeker in bijna ligstand een film op het grote doek kan zien. Daarnaast is Vue Purmerend totaal verbouwd en hebben Vue Hoogezand en Vue Doetinchem nieuwe VIP- en DeLuxe stoelen gekregen.”

Over Vue Nederland
Vue is de tweede bioscoopketen van Nederland met maar liefst 21 vestigingen. Vue heeft vestigingen in Alkmaar, Alphen aan den Rijn, Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Den Bosch, Deventer, Doetinchem, Eindhoven, Gorinchem, Hilversum, Heerhugowaard, Hoogeveen, Hoogezand, Hoorn, Kerkrade, Nijmegen, Purmerend, Steenwijk en Vlaardingen.


Het is de missie van Vue om de beste content te leveren in de beste omgeving met de beste technologie en continu te groeien en innoveren. Zo speelt Vue in op de veranderende bioscoopmarkt door de focus te leggen op de wensen van de bezoeker en de optimale filmbeleving centraal te stellen.