ALKMAAR - Bedrijven zoeken steeds meer naar creatieve en effectieve manieren om hun merk te onderscheiden van de groeiende concurrentie. Dit doet de bierindustrie uitstekend doordat zij vele bierviltjes bedrukken met hun logo of een nieuw aan te kondigen seizoensbier. Een strategie die we regelmatig in de horeca terug zien komen. Het is een mooie kans om de zichtbaarheid van het merk te vergroten op een moment dat mensen al aan een ontspannen biertje bezig zijn. Uiteraard naast het praktische om de tafel schoon te houden en de druppels drank op te vangen.

Wist je overigens dat de beste zakelijke ideeën vaak op een bierviltje zijn begonnen. Onder het mom “keep it short and simple” zijn vele ondernemers aan de slag gegaan met de fundering van een eigen bedrijf. En dat biertje met notities zal bij hen altijd in herinnering blijven.

Subtiele promotie

Ongeacht in welke branche ook actief bent. Als ondernemer wil je een voordeel hebben ten opzichte van je concurrentie, dat betekent dat je soms juist moet inzoomen op de kansen in de markt. Maar daarentegen ook dat je op het juiste moment het grotere plaatje kunt bekijken. Het is de kunst om daartussen een gezonde afweging te vinden.

De details maken het verschil, wanneer jij jouw verpakkingen voorziet van een afwerking met een mooie sticker. Dan zien je (potentiële) klanten dat ook. Met stickers kun je op verschillende toepassingen een actie aankondigen of de verpakking verzegelen. Je kunt bij Drukbedrijf stickers drukken in alle gewenste formaten en voor alle ondergronden.

Inzoomen en uitzoomen

Het zijn de kleine dingen die blijven hangen. Daarom wil je aan de ene kant de grens opzoeken, maar wil je tegelijkertijd waken dat je er niet in doorslaat. Wat daarbij helpt is om dan ook juist uit te zoomen naar het grotere plaatje. Stel jezelf daarbij de vraag: draagt mijn actie of investering bij aan het totale geheel?

Je kunt de marketingactie tot in de puntjes uitdenken en uitwerken, het moet wel betaalbaar blijven. Daarom wil je een inschatting kunnen maken wat deze investeringen kosten versus hetgeen het in potentie op zou kunnen leveren. Het zorgt ervoor om sneller en makkelijker een keuze te maken. Draagt het niet direct bij aan het totale geheel dan is het makkelijker om deze investering te schrappen of uit te stellen.

Voeg je eigen sausje toe!

In veel gevallen kun je originaliteit niet kopen, dat komt omdat je het persoonlijk maakt. In jouw huisstijl en met jouw logo. Maar ook met jouw tone of voice en jouw persoonlijke teksten en aanvullingen.

Echter kun je wel je eigen draai geven aan een idee wat je bij een andere ondernemer hebt gezien. Het is dan wel onwijs belangrijk om daar je eigen sausje overheen te gooien, zodat jouw doelgroep ook begrijpt en ziet dat het van jou vandaan komt. Het is raadzaam om hier een marketingbureau voor in te schakelen wanneer je dit groots of landelijk wilt uitrollen.